Kobieta w pracy musi wyglądać elegancko oraz profesjonalnie. Pod tym względem kobiety mają dużo większą gamę ubioru niż mężczyźni, którym wystarczy marynarka, koszula oraz krawat. U kobiet łatwo popełnić faux-pas modowe.
Pracowniczy dress code.
Dress code jest to zbiór zasad ubioru pracowniczego. Na większości stanowiskach trzeba dokładnie stosować się do panujących zasad ubioru. Niestety większość zakładów nie pozwala na indywidualność pracownic i pracowników. Ubrania do pracy powinny być schludne oraz świadczyć o naszym profesjonalizmie.
Odpowiednia spódnica. Wiele kobiecych strojów do pracy nie wymaga zbytniej złożoności i kreatywności. Przeważnie potrzebna jest tylko prosta koszula oraz marynarka i spódnica. Dobór spódnicy jest ważny, ponieważ istnieje wiele istotnych aspektów jej wyglądu takich jak jej długość, kolor, materiał, krój czy nawet wzór.
Jaka długość będzie odpowiednia do pracy. Decydując się na założenie mini musisz liczyć się z tym, że spotkasz się z niezbyt przychylnymi spojrzeniami innych pracowników oraz szefostwa. Mini nie jest dobrym wyborem, ponieważ nie sprawiasz wrażenia profesjonalistki ale co najmniej możesz się ośmieszyć. Najpraktyczniejszym i chyba najlepszym rozwiązaniem w długości spódnicy jest taka, która sięga do kolan. Ostatnim krzykiem mody jest spódnica stylizowana na lata 50′, czyli taka, która sięga do połowy łydek. Jest to również dobre rozwiązanie do biura. Nie przesadzaj jednak z długością, ponieważ spódnica do kostek może się okazać niepraktyczna oraz niezbyt atrakcyjna.
Stylowe spódnice do pracy. Najlepsza pośród spódnic do pracy jest spódnica ołówkowa, która jest wręcz koniecznością w szafie każdej kobiety. Ta spódnica charakteryzuje się tym, że lekko opina uda, dając przy tym wrażenie szerszych bioder. Jeżeli masz wąskie biodra to dobrym rozwiązaniem dla ciebie będzie spódnica typu tulipan. Zawsze modne i niezwykle praktyczne są spódnice rozkloszowane oraz dodatkowo pasują do każdego typu figury. Możesz dowolnie wybierać między gładką, a pikowaną.