Yankee Candle – fenomen, u którego źródła leży pasja…

Nie ulega najmniejszym wątpliwościom, że Yankee Candle to najpopularniejsza marka świec zapachowych na całym świecie. To, co w szczególności wyróżnia ją na tle innych, konkurencyjnych produktów, to bez wątpienia wysoka jakość wykonania oraz ogromna różnorodność nietuzinkowych zapachów umieszczonych w designerskich, szklanych słoikach.

Yankee Candle to dziś marka, którą znają miliony osób na całej kuli ziemskiej. Choć powstała w Stanach Zjednoczonych, to jednak produkty szybko zdobyły popularność, z dumą zajmując sklepowe półki w ponad 50 krajach, w tym również w Polsce. Każdy, kto choć raz miał styczność z tymi zapachami doskonale wie, że Yankee Candle to nie tylko aromat zamknięty w efektownym słoiku, ale również szczypta luksusu, na którą stać najbardziej wymagających klientów. Co więcej, historia powstania marki jest niemniej interesująca, co oferta sprzedażowa…

Jak to się zaczęło?

Historia powstania marki Yankee Candle zaczęła się od świąt Bożego Narodzenia w 1969 roku. Biedny, bez grosza przy duszy 16-letni wówczas Mike Kittredge, postanowił że w roli prezentu świątecznego dla swojej mamy przygotuje świecę. Pokruszone kredki świecowe stopił i umieścił w pojemniku po mleku, całość zwieńczył knotem z salonowej świecy i kilka godzin później trzymał w ręku gotowy upominek. Na tym jednak nie skończyła się historia świec Yankee Candle, albowiem sąsiadka odwiedzająca dom Kittredge’ów zwróciła się z zapytaniem o sprzedaż tejże świecy. Sfinansowana za jednego dolara i 36 centów stała się motorem napędowym do wykonania kolejnej, która również szybko odnalazła swoich nabywców. Do 1973 roku chłopak zdecydował hobby zamienić w sposób na życie, czego przejawem była rosnąca produkcja świec, z czasem wymagająca zmiany lokalu na większy. W 1982 roku Yankee Candle Company liczyło już 30 pracowników. Współcześnie opiewa na 500 dobrze prosperujących sklepów, w których sprzedawanych jest ponad 150 zapachów świec i innych, powiązanych produktów.

Lista najczęściej kupowanych aromatów

Choć oferta sprzedażowa marki liczy ponad 150 zapachów, tak naprawdę możemy wyróżnić kilka, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów. Listę topowych otwiera jesienny zapach Yankee Candled Spiced Pumpkin, będący połączeniem pomarańczowych warzyw z przyprawami. Następną propozycję stanowi szałwia z cytryną, zajmująca dumne miejsce w prywatnych łazienkach, jak i salonach piękności. Uspakaja, relaksuje i wycisza skołatane nerwy. Nie mogło również zabraknąć świątecznych klasyków – Christmas Cookie i Sparkling Cinnamon. Podczas, gdy pierwszy urzeka nutą wanilii, gałki muszkatołowej i cukru, drugi otula zmysły cynamonowym aromatem.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ